środa, 27 lutego 2013

Imperium (Vladimir Wolff) - wyniki

Książka Imperium Vladimira Wolffa wędruje do:

Piotra Klinkosza

Poniżej znajduje się nagrodzona odpowiedź:

1. Jest historykiem.
2. Siedem książek.
3. Może nie "na dłużej", ale raczej na zawsze zapadła mi w pamięci książka Aleksandra Dumasa, Trzej Muszkieterowie. To niesamowite połączenie powieści historyczno-przygodowej z delikatną nutką romansu, okraszone dodatkowo całkiem spora dawką humoru. Już od pierwszych stron pokochałem Atosa, Portosa, Aramisa no i oczywiście D'Artagnana, bez którego nie byłoby tej przygody. Od tej pozycji (a przeczytałem ją kończąc liceum) praktycznie zaczęło się moje zainteresowanie książkami historycznymi, które trwa w najlepsze aż do dnia dzisiejszego. Kto wie, czy byłbym dzisiaj takim miłośnikiem literatury historycznej, gdybym sięgnął wtedy po inna lekturę? Może nie zaznajamiając się z D'Artagnanem nie poznałbym również Richarda Sharpe'a, Decjusz Cecyliusz Metellus, czy innych bohaterów wykreowanych przez autorów tworzących swoje fabuły w historycznych czasach. Nie wiem jak w takim wypadku potoczyłyby się moje literackie losy, ale wiem na pewno, że Trzej Muszkieterowie to pozycja, do której będę często wracał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz